Kínában a Huawei lett a tabletpiac ura
Az iPad eladások jelentősen visszaestek
A tabletpiac már régóta gyengélkedik, olyannyira, hogy a gyártók egymás után állnak le a gyártásukkal. Vannak persze még páran, akik hisznek a táblagépekben és 1-2 évente kiadnak egy új típust, ezen cégek közül pedig egyértelműen az Apple a legsikeresebb a világ minden pontján. Illetve csak volt, ugyanis Kínában példátlan módon felborult a rangsor.
Az első negyedév ugyanis borzalmasra sikeredett, így az Apple táblagép eladásai 42,5%-al estek vissza az ázsiai országban, míg a hazai Huawei az erős, de mégis korrektül árazott tabletjei 4,3%-os növekedést értek el így megfordult a sorrend a két cég közt, a Huawei immár a piac 40,2%-át birtokolja, míg az amerikai vállalat csak 35,1%-ot.
Az eredmények persze nincsenek kőbe vésve, a koronavírus a következő negyedéves eredményeket jelentősen módosíthatja, hisz az otthoni oktatás és a home office jelentősen megdobhatta a tablet eladásokat, bár a jelenlegi politikai helyzetet ismerve könnyen lehet, hogy ez még jobban a Huawei felé billenti a mérleget, hiszen Kína eddig sem kért a Google szolgáltatásokból, szóval ott egy HMS-es tablet tökéletes választás.