2021. aug 06.

Európában is az élre tört a Xiaomi

írta: 1nsanat1
Európában is az élre tört a Xiaomi

210513-xiaomi-mb-1307-fbe8be.jpg

 

   Nálunk is volt már szó róla, hogy a Xiaomi nem túl meglepő módon az indiai piacon már jó ideje az élen van a Poco és a Redmi márkanév alatt megjelentetett pénztárcabarát eszközeinek hála, amire a Samsung vagy az Apple nem képes érdemi választ adni, most azonban újabb aranyérmet zsebelt be a Huawei helyét sikeresen átvevő gyártó, ugyanis az Apple után Európában már a Samsungot is beelőzte elképesztő növekedési ütemének köszönhetően.

226022990_1250552932381407_1024112464921416679_n.jpg

  A Strategy Analytics jelentette be a trónfosztást amikor is összesítette és sorrendbe állította a mobilgyártók 2021 második negyedévének eladásait, mely ranglista érdekes számokat is tartalmaz. A figyelemre leginkább egyértelműen a Xiaomi érdemes, ami egy év alatt 67%-al növelte a részesedését kontinensünkön, 12,7 millió eladott készülékkel pedig a piac kicsit több, mint negyedét tudhatja magáénak. A korábbi első helyezett, a Samsung ezzel szemben 7%-os visszaesést produkált az S21 széria gyenge eladásai miatt, ami éppen elég volt ahhoz, hogy "csak" 12 millió eladott okostelefonnal büszkélkedhessenek, ami bár impozáns, de a dobogó felső fokához nem volt elég.

  Van azonban a listán 3 további érdekes dolog. Egyik, hogy a Huawei immáron teljesen eltűnt az élmezőnyből, tehát az eladások 3,8%-át sem teszi ki, ami végülis érthető, hiszen új telefont nem igazán mutattak be Kínán kívül, a még kapható típusaik nagyja pedig már Google mentes.

   A másik, hogy a "többi" kategória több mint 20%-al visszaesett annak ellenére, hogy az összes eladás 14,4%-al nőtt, tehát elmondható, hogy az LG bukása és a Nokia minden korábbinál durvább túlárazásai jól láthatóan leszűkítették a versenyt és igazából mostanra 4-5 szereplőssé zsugorodott az európai mobilszcéna.

  A harmadik, megdöbbentő információ pedig az Oppo és a Realme mellett szereplő abszurdnak tűnő növekedési adatok. A 180 és az 1800%  látszólag teljesen lehetetlen eredmény, azonban rögtön érthetővé válnak a furcsán magas számok, ha megnézzük, hogy a BBK Electronics két saját márkája az utóbbi egy év folyamán jött csak be a kontinensre, így a szinte nullával egyenlő korábbi részesedést(eddig csak elvétve lehetett külföldről rendelni 1-1, jellemzően szürkeimportos típust a két cég kínálatából) kellett feltornázniuk, ami magyarázza a hirtelen növekedést.

  A teljes jelentés persze sok más figyelemreméltó adattal is szolgál, azonban a fő tanulságot már az első öt helyezett pozíciója és annak változása is elárulja, ami nem más mint az, hogy a kínai telefongyártók utóbbi néhány évben történő fejlődése olyan mértékű, hogy mostanra már a legnívósabb nyugati márkákat is bármikor beelőzheti egy-egy nemrég még lenézett és olcsó bóvlikat kínáló cégnek titulált óriásvállalat. Az, hogy ez jó, vagy sem, az nézőpont kérdése, mindenesetre az látszik, hogy ez a jelenség a fő oka annak, hogy a Samsung, a Sony, de kis mértékben az Apple is elkezdett felébredni a stagnálásból és évről évre egyre több új fejlesztéssel és egyre impozánsabb specifikációkkal próbálnak visszavágni a hasonló módszerekkel dolgozó kínaiaknak.

Szólj hozzá

Hírek Xiaomi